Menue
  • DET-APRIL-24-Fruehjahr-Lead Frontseite 1920x769 DK
  • Header 24 Just Camp
  • Header c-go 2024

Dethleffs neljättä kertaa peräkkäin alan reiluin yritys

Saksalainen reiluuspalkinto myös vuonna 2020 Isnyyn – Dethleffs vie jälleen kokonaisvoiton matkailuautonvalmistajien sarjassa

2020 10 28 Deutscher Fairness-Preis Grosse Freude im Hause Dethleffs

Laatuinstituutti Deutsches Institut für Service-Qualität ja uutiskanava ntv ovat tänäkin vuonna palkinneet yrityksiä eri luokissa saksalaisella reiluuspalkinnolla (Deutscher Fairness-Preis 2020). Matkailuautojen ja -vaunujen valmistaja Dethleffs onnistui neljännen kerran peräkkäin viemään kokonaisvoiton matkailuajoneuvovalmistajien sarjassa. ”Olemme todella onnellisia tästä menestyksestä”, Dethleffsin viestintävastaava Robert Bielesch kommentoi uusinta tunnustusta. ”Tämä vuosi oli meille suuri haaste, emmekä varmasti olleet ainoita. Teimme kuitenkin kaikkemme ollaksemme asiakkaillemme avoin, luotettava ja helposti tavoitettavissa oleva kumppani. Siksi panostimme erityisesti sähköisiin palveluihimme, jotta voimme tarjota asiakkaille ja kiinnostuneille eri tavoin apua, tietoja ja neuvoja ja olla heidän tavoitettavissaan”, Bielesch kertoo kuluneista kuukausista. ”Olemme ylpeitä siitä, että onnistuimme tällä tavoin voittamaan jälleen kokonaiskilpailun ja voimme kutsua itseämme alan reiluimmaksi yritykseksi. Se antaa meille varmuuden siitä, että olemme kulkeneet palvelupuolella oikeaa tietä.”

Yritys reagoi heti pandemian alettua ja mukautti palveluitaan siten, että neuvontaa voitiin jatkaa kaikesta huolimatta. ”Saksassa olemme jo useiden viikkojen ajan tarjonneet kiinnostuneille ja asiakkaille mutkatonta verkkoneuvontaa. Selvitämme kaikki kysymykset videopuhelujen avulla, ja voimme hoitaa näin jopa perehdytykset ajoneuvon käyttöön. Jopa näyttelykeskuksessamme seisovien uutuuksien live-esittely on mukavasti mahdollista”, kertoo asiakaspalvelupäällikkö Stefan Schädler. Myös kauppiaamme ovat sopeutuneet uuteen tilanteeseen erittäin nopeasti ja tarjoavat hygieniatoimenpiteidensä avulla myös paikan päällä mahdollisuuden saada neuvontaa turvallisesti ja rennossa ympäristössä.

Dethleffs on tänä vuonna perunut osallistumisen messuille ja suurtapahtumiin. Mutta myös tähän Dethleffsillä on tarjolla korvaava ratkaisu, kertoo Robert Bielesch: ”Jotta asiakkaamme voivat kaikesta huolimatta tutustua uusiin ajoneuvoihimme, mukavasti kotoa käsin, olemme ensimmäistä kertaa luoneet digitaalisen uutuusshow’n. Siellä liikutaan kuten tavanomaisilla messuilla, paitsi ettei jalan vaan tabletilla, älypuhelimella tai tietokoneella. Kävijä voi rauhassa tutustua uutuuksiimme sekä sisä- että ulkopuolelta. Lisäksi jokaisesta ajoneuvosta on tarjolla lisätietoa – kuten tavanomaisilla messuilla tai tavallisessa näyttelyssä.” Yritys on asettanut itselleen selkeitä tavoitteita myös juhlavuodelle – Dethleffs juhlii vuonna 2021 sitä, että yrityksen pioneeri Arist Dethleffs keksi matkailuvaunun 90 vuotta sitten. Myöskään tulevana vuonna tämä matkailuautojen ja -vaunujen valmistaja ei jää lepäämään laakereilleen vaan esittelee juhlavuoden ajoneuvoja ja Edition-malleja sekä laajentaa palveluvalikoimaansa entisestään.

Reiluuspalkinto

Reiluuspalkinto perustuu laajaan kyselyyn saksalaisten kuluttajien parissa. Laatuinstituutti Deutsches Institut für Service-Qualität (DISQ) kysyi yli 55 000 asiakkaan mielipidettä 792 yrityksestä. Kuluttajat arvioivat kyselyssä, miten reilusti nämä yritykset kohtelevat asiakkaitaan. Tarjoaako yritys reilun hinta-laatu-suhteen? Kertooko yritys avoimesti tuotteiden ominaisuuksista, sopimukseen kuuluvista palveluista ja hinnoista? Ja voiko kuluttaja luottaa yritykseen – sekä tuotteiden ja palvelujen luotettavuuden osalta että siinä mielessä, miten se reagoi ongelmiin ja reklamaatioihin? Nyt palkittiin kuluttajien kannalta kaksi tai kolme reiluinta yritystä yhteensä 57 luokassa. Dethleffs valittiin jälleen, kuten kolmena edellisenä vuotena, kokonaiskilpailun voittajaksi luokassa ”Matkailuajoneuvovalmistajat”, johon osallistui kymmenen yritystä.